Upper- intermediate English Course
Finalidad y objetivos
Programa formativo para el aprendizaje del idioma de inglés en el nivel intermedio. Los Objetivos Generales son:
- Que los estudiantes sean capaces de utilizar USED TO en sus diferentes formas para hablar de hechos o hábitos pasados.
- También usarían PERFECT FORMS de los verbos modales para hablar de situaciones pasadas.
- Los estudiantes deberían poder hablar sobre sus preferencias generales o específicas usando PREFER and WOULD RATHER. El alumnado deberá manejar THE PASSIVE VOICE and THE REPORTED SPEECH.
- También serán capaces de expresar acuerdos y desacuerdos mediante el uso de SO… and NEITHER.
- Los alumnos deberán manejar los diferentes tipos de CONJUNCTIONS como forma de articular ideas.
- Finalmente los estudiantes deberían poder utilizar CAUSATIVE CASE particular del idioma inglés con HAVE, GET and MAKE.
- Los alumnos tendrán la posibilidad de ejercitar su comprensión auditiva mediante varias grabaciones y vídeos que muestran diferentes situaciones de la vida.
Destinatarios
Programa para Estudiantes iniciados en el proceso de aprendizaje del idioma inglés.
Duración, metodología, evaluación y requisitos de acceso
Programa de 60 horas (2,4 ECTS):
Matrícula abierta todo el año
Modalidad 100% online
Duración: 6 semanas
Duración mínima: se podrán realizar un máximo de 2 créditos a la semana.
Evaluación: Para la obtención del Certificado /Diploma del curso universitario será necesario superar los test de las unidades didácticas respondiendo correctamente a un mínimo del 70% de las preguntas formuladas en cada test. Posibilidad de recuperación de las evaluaciones suspensas.
Requisitos de acceso al curso y al diploma universitario: Personas mayores de edad que quieran formarse para un desarrollo profesional. No se requiere titulación alguna.
1. USED TO , BE + USED TO, GET+ USED
The use of USEDTO + INFINITIVE. The use of BE + USEDTO + GERUND The use of GET + USEDTO + GERUND Video Exercise : Fill in the blanks : Talk About your Job
2. PERFECT MODALS
The use of CAN/COULD + HAVE+ PAST PARTICIPLE.. The use of MAY/MIGHT + HAVE+ PAST PARTICIPLE The use of SHOULD + HAVE+ PAST PARTICIPLE The use of MUST + HAVE+ PAST PARTICIPLE Video Exercise : Fill in the blanks : He is not available
3. EXPRESSING SPECIFIC OR GENERAL PREFERENCES
The use of WOULD RATHER + (bare verb) for specific or general preferences The use of WOULD PREFER + (by to + infinitive or a noun.,) The use of PREFER + (by to + infinitive or a noun.,). Listening Exercise: An Interview with Jenny Longton Listening
4. PASSIVE VOICE IN AL TENSES
The PASSIVE VOICE in all tenses The VERB TO BE + PAST PARTICIPLE in the passive voice. Video Exercise : Fill in the blanks : A visitor in the office
5. REPORTED SPEECH IN
The Reported Speech in affirmative and Negative sentences. Necessary changes in tenses and pronouns. Video Exercise : Fill in the blanks : Roman Bath
6. REPORTED SPEECH IN COMMANDS AND QUESTIONS
The Reported Speech in affirmative and Commands and questions Necessary changes in tenses and pronouns. Listening Exercise: Lost At Sea
7. AGREEMENTS AND DISAGREEMENTS
The use of So… and Neither So… to. Either Neither Listening Exercise: Aggressive Driving
8. COORDINATING CONJUCTIONS
FANBOYS the coordinating conjunctions in English and their use Listening Exercise: My local Newspaper
9. CORRELATIVE CONJUCTIONS
The Use of the conjunctions which work in pairs Listening Exercise: Pollution
10. THE CAUSATIVES FORMS
The use of HAVE, MAKE and GET as well as other forms to express the causative form.: Video Exercise: Fill in the blanks : Would like to leave a message participle.
11. THE INDRECT OBJECTS
Two forms of expressing the sentences using INDERECT OBJECTS DITRANSITIVE verbs Listening Exercise: Be Careful Online
12. DOUBLE OBJECTS IN A SENTENCE
To differentiate DIRECT OBJECTS FROM INDIRECT OBJECTS.. The use of complex objects with verbs that use I SUBJECT + VERB +OBJECT+ INFINITIVE Listening Exercise: An Old Country Hours